Інструменти доступності

Версія для друку

Питання з якими найчастіше до нас звертаються

 

 

Чи обов'язково суб'єктам господарювання проходити реєстрацію осіб, які здійснюють господарську діяльність, пов'язану з виробництвом та обігом об'єктів регулювання? Яким нормативно-правовим документом це передбачено?

Реєстрація осіб здійснюється відповідно до Порядку реєстрації осіб, які здійснюють господарську діяльність, пов'язану з виробництвом та обігом об'єктів регулювання (Порядку- далі), затвердженого наказом Міністерства аграрної політики України 21.11.2006 № 690 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07.12.2006 за № 1286/13160. 

Згідно зі статтею 27 Закону України "Про карантин рослин" реєстрації підлягають особи, які:

  • здійснюють господарську діяльність з обігу об'єктів регулювання у карантинній та регульованій зонах;
  • виробляють насіннєвий та садивний матеріал;
  • здійснюють біологічний контроль з використанням біологічних контрольних організмів;
  • здійснюють господарську діяльність з виробництва та маркування дерев'яного пакувального матеріалу;
  • здійснюють зберігання та переробку зерна.

Суб'єкти господарювання, які здійснюють вищезазначені види діяльності зобов’язані зареєструватися у центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері карантину рослин - Управлінні фітосанітарної безпеки Головного управління Держпродспоживслужби в області.

Відсутність реєстрації особи, є підставою для прийняття рішення про відмову у видачі карантинного та фітосанітарного (фітосанітарного на реекспорт) сертифікатів.

Які документи необхідно надати для включення до Реєстру осіб, які здійснюють господарську діяльність, пов'язану з виробництвом та обігом об'єктів регулювання? Чи треба платити кошти за дану реєстрацію?

Відповідно до пункту 2. Порядку реєстрації осіб, які здійснюють господарську діяльність, пов'язану з виробництвом та обігом об'єктів регулювання (далі-Порядку), затвердженого наказом Міністерства аграрної політики України 21.11.2006 № 690 для того, щоб пройти таку реєстрацію суб'єкти господарювання до Управління фітосанітарної безпеки Головного управління Держпродспоживслужби в області надають:

  • заяву про проведення перевірки та реєстрацію особи (зразок у розділі "Фітосанітарні документи");
  • копію виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;
  • згоду на збір та обробку персональних даних;
  • відомості про наявні об'єкти регулювання (складські приміщення, виробничі потужності, землі сільськогосподарського призначення).

Згідно ст. 27 Закону України "Про карантин рослин" та пункту 1.5. вищезазначеного Порядку плата за проведення перевірок об'єктів регулювання та реєстрацію осіб не стягується.

Які терміни проведення реєстрації осіб, що здійснюють господарську діяльність, пов'язану з виробництвом та обігом об'єктів регулювання?

Відповідно ст. 27 Закону України "Про карантин рослин" реєстрація проводиться протягом 10 робочих днів.

Які документи необхідно надати для внесення змін до Реєстру осіб, які здійснюють господарську діяльність, пов'язану з виробництвом та обігом об'єктів регулювання?

Згідно пункту 2.11. Порядку реєстрації осіб, які здійснюють господарську діяльність, пов'язану з виробництвом та обігом об'єктів регулювання (далі-Порядку), затвердженого наказом Міністерства аграрної політики України 21.11.2006 № 690, у разі внесення змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо місцезнаходження або місця проживання, організаційно-правової форми, ідентифікаційного коду за ЄДРПОУ юридичної особи або ідентифікаційного номера фізичної особи - платника податків та інших обов'язкових платежів (за їх наявності) та форми власності, особа зобов'язана подати протягом 10 робочих днів до Управління фітосанітарної безпеки Головного управління Держпродспоживслужби в області дані відомості у письмовій формі.

Суб'єкти господарювання надають такі документи:

  • лист-заяву про внесення змін;
  • копію виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;
  • згоду на збір та обробку персональних даних (у випадку зміни керівника).

У якому випадку необхідно оформляти карантинний сертифікат та на які види вантажів?

Постановою Кабінету Міністрів України від 15 листопада 2019 р. № 1177 «Про деякі питання реалізації Закону України «Про карантин рослин» затверджено перелік об’єктів регулювання для цілей контролю за переміщенням територією України.

Вантажі, які включені до вищезазначеного переліку, переміщаються територією України у супроводі карантинного сертифіката у випадках:

  • вивезення об’єктів регулювання з карантинної зони;
  • транспортування імпортованих об'єктів регулювання, які зберігалися, перепаковувалися, розділялися на частини, змішувалися з іншими вантажами (ст. 29 Закону України «Про карантин рослин» та п. 100  Порядку проведення інспектування, огляду, фітосанітарної експертизи (аналізів), повторної фітосанітарної (арбітражної) експертизи (аналізів), нагляду, обстеження, моніторингу, знезараження об’єктів регулювання, оформлення сертифікатів, передбачених Законом України «Про карантин рослин», контролю за проведенням огляду в частині відбору зразків та вибіркового контролю за проведенням фітосанітарної експертизи (аналізів).
  • На запит особи, яка здійснює переміщення, карантинний сертифікат може видаватися на рослини, продукти рослинного походження, місця зберігання, упаковки, засоби перевезення, контейнери, ґрунт та будь-які інші організми, об’єкти або матеріали, здатні переносити чи поширювати регульовані шкідливі організми, не включені до переліку об’єктів регулювання для цілей контролю за переміщенням територією України.

У якому випадку необхідно оформляти фітосанітарний сертифікат (фітосанітарний сертифікат на реекспорт) та на які види вантажів?

Постановою Кабінету Міністрів України від 15 листопада 2019 р. № 1177  «Про деякі питання реалізації Закону України «Про карантин рослин» затверджено перелік об’єктів регулювання для цілей імпорту, експорту та реекспорту.

Імпорт, експорт, реекспорт об’єктів регулювання, включених до переліку об’єктів регулювання для цілей імпорту, експорту та реекспорту, здійснюється в супроводі оригіналу фітосанітарного сертифіката або фітосанітарного сертифіката на реекспорт та/або іншої документації за запитом країни призначення (ст. 46 Закону України «Про карантин рослин» та п. 106 Порядку проведення інспектування, огляду, фітосанітарної експертизи (аналізів), повторної фітосанітарної (арбітражної) експертизи (аналізів), нагляду, обстеження, моніторингу, знезараження об’єктів регулювання, оформлення сертифікатів, передбачених Законом України «Про карантин рослин», контролю за проведенням огляду в частині відбору зразків та вибіркового контролю за проведенням фітосанітарної експертизи (аналізів).

На запит особи, яка здійснює переміщення, фітосанітарний сертифікат або фітосанітарний сертифікат на реекспорт видається на рослини, продукти рослинного походження, місця зберігання, упаковки, засоби перевезення, контейнери, ґрунт та будь-які інші організми, об’єкти або матеріали, здатні переносити чи поширювати регульовані шкідливі організми, не включені до переліку об’єктів регулювання для цілей імпорту, експорту та реекспорту. 

Які документи необхідно надати для отримання карантинного, фітосанітарного (фітосанітарного на реекспорт) сертифікатів?

  • Відповідно до ст. 29 та ст. 46 Закону України «Про карантин рослин» та п.п. 102, 111 Порядку проведення інспектування, огляду, фітосанітарної експертизи (аналізів), повторної фітосанітарної (арбітражної) експертизи (аналізів), нагляду, обстеження, моніторингу, знезараження об’єктів регулювання, оформлення сертифікатів, передбачених Законом України «Про карантин рослин», контролю за проведенням огляду в частині відбору зразків та вибіркового контролю за проведенням фітосанітарної експертизи (аналізів), затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 15 листопада 2019 р. № 1177 «Про деякі питання реалізації Закону України «Про карантин рослин» сертифікати видаються за результатами проведення фітосанітарних процедур. 

Для отримання сертифікатів державному фітосанітарному інспектору подається:

  • заява (для фітосанітарного/фітосанітарного на реекспорт - заповнена англійською мовою або однією з офіційних мов Продовольчої та сільськогосподарської організації ООН (ФAO)) (зразок у розділі "Фітосанітарні документи");
  • документ, що підтверджує внесення плати за видачу сертифікатів (зразок платіжного доручення для здійснення оплати за адміністративні послуги у розділі "Фітосанітарні документи").
  • висновок фітосанітарної експертизи (аналізів) або висновок повторної фітосанітарної (арбітражної) експертизи (аналізів) об’єктів регулювання.
  • За наявності вимог фітосанітарних заходів щодо проведення стосовно об’єкта регулювання фітосанітарних процедур та/або знезараження – документація, яка підтверджує проведення проведення таких фітосанітарних процедур та/або знезараження.

Протягом якого терміну можна оформити карантинний, фітосанітарний (фітосанітарний на реекспорт) сертифікати?

Карантинний, фітосанітарний (фітосанітарний на реекспорт) сертифікати оформлюються державним фітосанітарним інспектором за результатами проведення інспектування, огляду, фітосанітарної експертизи (аналізів), які проводилися не раніше ніж за 14 діб до дати переміщення об'єктів регулювання.

Державний фітосанітарний інспектор зобов’язаний видати заявнику сертифікат або прийняти рішення про відмову у його видачі протягом восьми робочих годин після отримання ним висновку фітосанітарної експертизи (ст. 29, ст. 46 Закону України «Про карантин рослин» та п.п. 103, 112 Порядку проведення інспектування, огляду, фітосанітарної експертизи (аналізів), повторної фітосанітарної (арбітражної) експертизи (аналізів), нагляду, обстеження, моніторингу, знезараження об’єктів регулювання, оформлення сертифікатів, передбачених Законом України «Про карантин рослин», контролю за проведенням огляду в частині відбору зразків та вибіркового контролю за проведенням фітосанітарної експертизи (аналізів), затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 15 листопада 2019 р. № 1177 «Про деякі питання реалізації Закону України «Про карантин рослин». 

Який строк дії карантинного, фітосанітарного (фітосанітарного на реекспорт) сертифікатів?

 

Відповідно до ст. 29 та ст. 46 Закону України «Про карантин рослин» та п.п. 104, 118 Порядку проведення інспектування, огляду, фітосанітарної експертизи (аналізів), повторної фітосанітарної (арбітражної) експертизи (аналізів), нагляду, обстеження, моніторингу, знезараження об’єктів регулювання, оформлення сертифікатів, передбачених Законом України «Про карантин рослин», контролю за проведенням огляду в частині відбору зразків та вибіркового контролю за проведенням фітосанітарної експертизи (аналізів), затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 15 листопада 2019 р. № 1177 «Про деякі питання реалізації Закону України «Про карантин рослин» строк дії сертифікатів становить 14 днів.

Які є підстави для відмови у видачі сертифікатів?

Згідно ст. 29 та ст. 46 Закону України «Про карантин рослин» підставами для прийняття рішення про відмову у видачі фітосанітарного сертифіката, фітосанітарного сертифіката на реекспорт або карантинного сертифіката є:

  • невідповідність об'єктів регулювання вимогам фітосанітарних заходів;
  • виявлення зараження об'єктів регулювання регульованими шкідливими організмами;
  • відсутність реєстрації особи передбаченої статтею 27 Закону України "Про карантин рослин";
  • невідповідність наявних об'єктів регулювання заявленим особою для переміщення;
  • невиконання розпоряджень державного фітосанітарного інспектора щодо застосування фітосанітарних заходів;
  • відсутність оплати.

Рішення про відмову у видачі сертифікатів надається особі у письмовій формі протягом 24 годин після завершення завантаження транспортного засобу.

Як отримати статус місця виробництва або виробничої ділянки, вільних від регульованих шкідливих організмів?

Для офіційного встановлення та/або підтримання статусу місця виробництва або виробничої ділянки, вільних від регульованих шкідливих організмів, до Головного управління Держпродспоживслужби в Чернігівській області особа подає пакет документів, а саме:

  • Заяву про встановлення та/або підтримання статусу місця виробництва або виробничої ділянки, вільних від регульованих шкідливих організмів (Додаток №1 до наказу № 487 Міністерства аграрної політики та продовольства України від 07.08.2012);
  • Копію плану земельної ділянки (Витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку), на якій планується офіційне встановлення місця виробництва або виробничої ділянки, вільних від регульованих шкідливих організмів;
  • Копія документа, який засвідчує право власності або користування(втому числі оренди) на земельну ділянку, на якій планується офіційне встановлення місця виробництва або виробничої ділянки, вільних від регульованих шкідливих організмів;
  • Документ, що підтверджує внесення плати за обстеження посівівсільськогосподарських культур, плодових культур, розсадників, промислових садів, присадибних ділянок та лісосмуг щодо виявлення карантинних організмів для надання та/або підтвердження статусу місця виробництва або виробничої ділянки на вимогу особи, що здійснює виробництво об’єктів регулювання, передбачених Законом України «Про карантин рослин».

Як довго приймається рішення про надання статусу місця виробництва або виробничої ділянки, вільних від регульованих шкідливих організмів?

Відповідно до п. 2.4  Порядку офіційного встановлення та/або підтримання статусу місця виробництва або виробничої ділянки, вільних від регульованих шкідливих організмів, позбавлення такого статусу, його поновлення та інші умови офіційного встановлення місця виробництва або виробничої ділянки, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 07.08.2012 року № 487, за результатами розгляду заяви та на підставі процедур перевірок, що здійснюються протягом 10 робочих днів у вегетаційний сезон, Управління фітосанітарної безпеки Головного управління Держпродспоживслужби в Чернігівській області протягом 10 робочих днів після закінчення відповідних фітосанітарних процедур зобов’язане видати наказ про присвоєння або поновлення офіційного статусу місця виробництва або виробничої ділянки, вільних від регульованих шкідливих організмів, або повідомлення про неможливість встановлення офіційного статусу місця виробництва або виробничої ділянки, вільних від регульованих шкідливих організмів (далі - повідомлення), яке надається особі у письмовій формі.

Які є підстави для повідомлення про неможливість встановлення офіційного статусу місця виробництва або виробничої ділянки, вільних від регульованих шкідливих організмів?

Відповідно до п. 2.5  Порядку офіційного встановлення та/або підтримання статусу місця виробництва або виробничої ділянки, вільних від регульованих шкідливих організмів, позбавлення такого статусу, його поновлення та інші умови офіційного встановлення місця виробництва або виробничої ділянки, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 07.08.2012 року № 487, підставами для повідомлення є:

- виявлення зараження рослин, продуктів рослинного походження, інших об’єктів регулювання та об’єктів, які розташовані на території місця виробництва або виробничої ділянки та буферної зони регульованими шкідливими організмами;

- невиконання розпоряджень державних фітосанітарних інспекторів та обов’язків осіб щодо карантину рослин, визначених Законом України "Про карантин рослин" протягом останнього повного вегетаційного сезону;

- подання неповного пакету документів, визначених пунктом 2.2 цього Порядку;

- виявлення в документах, зазначених у пункті 2.2 цього Порядку, недостовірних відомостей.

Скільки коштує процедура встановлення статусу місця виробництва або виробничої ділянки, вільних від регульованих шкідливих організмів?

Розмір оплати за проведення процедура встановлення статусу місця виробництва або виробничої ділянки, вільних від регульованих шкідливих організмів визначається постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня  2011 р. № 1348 “Деякі питання надання послуг Державною службою з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, органами та установами, що належать до сфери її управління” та постановою Кабінету Міністрів України № 676 від 29.08.2018 року «Про внесення змін у додаток 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2011 року № 1348».

Хто має право на виробництво та реалізацію насіння і садивного матеріалу?

Згідно статті 12 Закону України «Про насіння і садивний матеріал» право на виробництво та реалізацію насіння і садивного матеріалу мають:

  • Фізичні особи - підприємці та юридичні особи мають право на виробництво насіння та/або садивного матеріалу, за умови додержання майнових прав інтелектуальної власності на сорти рослин.
  • Фізичні особи - підприємці та юридичні особи мають право на виробництво насіння і садивного матеріалу для його реалізації, за умови їх включення до Реєстру суб’єктів насінництва та розсадництва.
  • Фізичні особи - підприємці та юридичні особи, не включені до Реєстру суб’єктів насінництва та розсадництва, мають право здійснювати реалізацію насіння і садивного матеріалу лише за умови наявності сертифікатів на насіння та/або садивний матеріал та додержання майнових прав інтелектуальної власності на сорти рослин.

Яка процедура включення суб’єктів господарювання до Державного реєстру суб’єктів насінництва та розсадництва?

Згідно статті 122 Закону України «Про насіння і садивний матеріал» для включення до Реєстру суб’єктів насінництва та розсадництва фізична особа - підприємець або юридична особа подає заяву до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну аграрну політику, в якій, крім відомостей про таку особу, зазначається:

  • наявність у штатному розписі спеціаліста відповідної кваліфікації для організації насінництва та/або розсадництва або наявність відповідної кваліфікації для організації насінництва та/або розсадництва безпосередньо у фізичної особи - підприємця;
  • наявність матеріально-технічної бази, необхідної для провадження господарської діяльності у сфері насінництва та/або розсадництва;
  • ботанічний таксон, назва сорту, категорія (генерація) та кількість (обсяг) насіння, садивного матеріалу, включеного до виробничої програми;
  • номер та дата видачі документа, на підставі якого фізичною особою - підприємцем або юридичною особою набуто право на використання сорту.

Підзаконні нормативно-правові акти не можуть встановлювати додаткові вимоги для включення до Реєстру суб’єктів насінництва та розсадництва.

Відповідальність за достовірність поданих відомостей несе заявник. Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну аграрну політику, має право перевіряти відомості, подані заявником, та подавати запити на відповідну інформацію до органів державної влади та органів місцевого самоврядування, а також має доступ до даних державних реєстрів.

Форма заяви затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну аграрну політику, та не може передбачати подання фізичною особою - підприємцем або юридичною особою документів, що підтверджують заявлені відомості та одночасно є в розпорядженні будь-яких органів державної влади та/або органів місцевого самоврядування чи містяться у державних реєстрах.

Рішення про включення фізичної особи - підприємця або юридичної особи до Реєстру суб’єктів насінництва та розсадництва або про відмову у включенні до цього реєстру приймається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну аграрну політику, протягом 10 календарних днів з дня надходження заяви.

Копія рішення, зазначеного в частині п’ятій цієї статті, вручається (направляється) фізичній особі - підприємцю або юридичній особі не пізніше наступного робочого дня після його прийняття. Вручення (направлення) копії рішення, зазначеного у частині п’ятій цієї статті, здійснюється в будь-який спосіб, що забезпечує наявність доказів здійснення такого вручення (направлення).

Якщо протягом строку розгляду заяви, передбаченого частиною п’ятою цієї статті, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну аграрну політику, не прийме рішення про включення або вмотивовану відмову у включенні до Реєстру суб’єктів насінництва та розсадництва, фізична особа - підприємець або юридична особа має право на виробництво насіння і садивного матеріалу для їх реалізації без включення до Реєстру суб’єктів насінництва та розсадництва з останнього дня строку розгляду заяви, передбаченого частиною п’ятою цієї статті.

Виключними підставами для відмови у включенні до Реєстру суб’єктів насінництва та розсадництва є:

  • невідповідність поданих документів вимогам цього Закону;
  • виявлення у поданих документах недостовірної інформації.

У разі зміни інформації про ботанічний таксон, назву сорту, категорію (генерацію) та кількість (обсяг) насіння, садивного матеріалу, включеного до виробничої програми, або номера та дати видачі документа, на підставі якого набуто право на використання сорту (але не рідше одного разу на рік), суб’єкт насінництва та розсадництва зобов’язаний подавати оновлені відомості до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну аграрну політику.

Рішення про виключення суб’єкта насінництва та розсадництва з Реєстру суб’єктів насінництва та розсадництва приймається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну аграрну політику, у разі:

  • подання суб’єктом насінництва та розсадництва заяви про виключення з Реєстру суб’єктів насінництва та розсадництва;
  • неподання суб’єктом насінництва та розсадництва оновлених відомостей про ботанічний таксон, назву сорту, категорію (генерацію) та кількість (обсяг) насіння, садивного матеріалу, включеного до його виробничої програми, або номера та дати видачі документа, на підставі якого ним набуто право на використання сорту;
  • систематичного грубого порушення законодавства у сфері насінництва та розсадництва;
  • припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця.
  • Реєстр суб’єктів насінництва та розсадництва містить такі відомості:
  • найменування/прізвище, ім’я та по батькові суб’єкта насінництва та розсадництва, його місцезнаходження/місце проживання;
  • ботанічний таксон, назва сорту, який він виробляє;
  • категорія (генерація) та кількість (обсяг) насіння, садивного матеріалу, включеного до виробничої програми;
  • номер та дата видачі документа, на підставі якого фізичною особою - підприємцем або юридичною особою набуто право на використання сорту.

Оновлення інформації Реєстру суб’єктів насінництва та розсадництва здійснюється протягом трьох робочих днів після прийняття рішення, що має наслідком зміну відомостей, що містяться в Реєстрі суб’єктів насінництва та розсадництва.

Які права та обов’язки суб’єктів насінництва та розсадництва?

Згідно статті 13 Закону України «Про насіння і садивний матеріал» суб’єкти насінництва та розсадництва мають право:

  • на перевагу при розташуванні насіннєвих посівів сортів рослин (клонів, ліній, гібридів першого покоління) перехреснозапильних культур перед іншими товаровиробниками;
  • вимагати відшкодування завданих збитків від перехресного запилення посівів перехреснозапильних культур іншим сортом внаслідок порушення їхнього права на перевагу при розташуванні насіннєвих посівів, встановленого цим Законом;
  • звертатися до відповідних органів виконавчої влади або до суду в разі порушення прав, наданих їм цим Законом;
  • брати участь у виконанні державних цільових програм щодо виробництва насіння і садивного матеріалу;
  • брати участь у формуванні державного резервного насіннєвого фонду.

Порядок узгодження розташування насіннєвих посівів встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну аграрну політику.

Суб’єкти насінництва та розсадництва зобов’язані:

  • додержуватися майнових прав інтелектуальної власності на сорти рослин при виробництві та реалізації насіння і садивного матеріалу;
  • додержуватися технологічних і методичних вимог у сфері насінництва та розсадництва щодо збереження сортових якостей, біологічних і урожайних властивостей сорту та посівних якостей насіння і садивного матеріалу;
  • гарантувати відповідність насіння і садивного матеріалу, що підлягає реалізації, сортовим і посівним (товарним) якостям, зазначеним у сертифікатах на насіння і садивний матеріал;
  • зберігати дублікати проб насіння і садивного матеріалу (відповідно до біологічної здатності) упродовж строку дії сертифікатів на насіння або садивний матеріал;
  • вести щодо кожного сорту насінницьку документацію за встановленими формами і зберігати її протягом трьох років;
  • додержуватися встановленого законодавством у сфері насінництва та розсадництва порядку пакування, маркування, транспортування та зберігання насіння і садивного матеріалу;
  • відшкодовувати матеріальні збитки споживачу в разі реалізації йому некондиційного насіння чи садивного матеріалу;
  • здійснювати внутрішньогосподарський контроль за виробництвом та обігом насіння і садивного матеріалу;
  • у разі створення базових маточних насаджень формувати їх вихідним садивним матеріалом багаторічних рослин, отриманих від базових розсадників.

Який розмір плати за проведення обстеження місць вирощування (посівів кукурудзи, сої та ячменю) та місць зберігання зерна кукурудзи, сої та ячменю, призначеного для експорту до КНР?

Розміри плати за проведення обстеження місць вирощування (посівів кукурудзи, сої та ячменю) та місць зберігання зерна кукурудзи, сої та ячменю, призначеного для експорту до КНР на вимогу особи, визначені Постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня  2011 р. № 1348 “Деякі питання надання послуг Державною службою з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, органами та установами, що належать до сфери її управління» та складають:

Найменування послуги

Одиниця виміру, кількість

Розмір плати за надання послуги, прожиткових мінімумів для працездатних осіб

Розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб

з 01.01.2021, грн.

Розмір плати за надання послуги, з 01.01.2021, грн.

Розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб

з 01.07.2021, грн.

Розмір плати за надання послуги, з 01.07.2021, грн.

2-1. Обстеження місць вирощування, виробництва рослин та рослинних продуктів, передбачених Законом України “Про карантин рослин” на вимогу особи

1 гектар

0,00303

2270

6,88

2379

7,21

2-2. Обстеження місць зберігання та переробки рослин та рослинних продуктів на вимогу особи

1 місце

0,09859

2270

223,8

2379

234,55

Крім того, відповідно до статті 3 Протоколу фітосанітарних та інспекційних вимог щодо експорту ячменю з України до Китаю між Міністерством аграрної політики та продовольства України та Генеральною адміністрацією нагляду за якістю, інспекції та карантину Китайської Народної Республіки, в період вегетації ячменю встановлюються зони, вільні від шкідливого організму - карликової сажки (Tilletia controversa Kuhn).

Розмір плати за проведення обстеження посівів ячменю для надання та/або підтвердження статусу місця виробництва або виробничої ділянки, вільного від шкідливого організму - карликової сажки (Tilletia controversa Kuhn), визначений Постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня  2011 р. № 1348 “Деякі питання надання послуг Державною службою з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, органами та установами, що належать до сфери її управління» та становить:

Найменування послуги

Одиниця виміру, кількість

Розмір плати за надання послуги, прожиткових мінімумів для працездатних осіб

Розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб

з 01.01.2021, грн.

Розмір плати за надання послуги, з 01.01.2021, грн.

Розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб

з 01.07.2021, грн.

Розмір плати за надання послуги, з 01.07.2021, грн.

1. Обстеження посівів сільськогосподарських культур, плодових культур, розсадників, промислових садів, присадибних ділянок та лісосмуг, лісів щодо виявлення карантинних організмів для надання та/або підтвердження статусу місця виробництва або виробничої ділянки на вимогу особи, що здійснює виробництво об’єктів регулювання, передбачених Законом України “Про карантин рослин” (далі - об’єкт регулювання)

1 гектар

0,0412

2270

93,53

2379

98,01

У які періоди вегетації культур необхідно проводити обстеження посівів кукурудзи, сої та ячменю?

Обстеження проводяться державним фітосанітарним інспектором одноразово у такі періоди вегетації:

-кукурудзи – від фази викидання волоті до фази молочної стиглості зерна (липень-серпень);

-сої – від фази цвітіння до фази закінчення формування бобів (червень-липень);

-ячменю – від  фази колосіння до фази молочної стиглості зерна (червень-липень).

Яка вартість проведення фітосанітарної експертизи 1 середнього зразка, відібраного при проведенні обстежень у період вегетації кукурудзи, ячменю та сої, призначених для експорту до КНР?

Вартість лабораторних досліджень продукції

(частини вегетуючих рослин) згідно вимог Протоколу КНР станом на 01.07.2021р, за один зразок.

Кукурудза

Ячмінь

Соя

Ентомологія – 108,24

Гербологія       – 98,01

Мікологія  – 120,62

Бактеріологія     – 144,88

Вірусологія       – 168,91

ІФА (Wheat streak mosaic virus) – 434,17

ПЛР або ІФ (Pantoea stewartii subsp. Stewartii) – 909,73 або 434,17

Ентомологія – 108,24

Гербологія        – 98,01

Мікологія  – 120,62

Вірусологія       – 168,91

ІФА (Barley stripe mosaic virus (BSMV)) – 434,17

Ентомологія – 108,24

Гербологія        – 98,01

Мікологія  – 120,62

Нематоди – 128,70

Бактеріологія    – 144,88

Вірусологія      – 168,91

ІФ (Сurtobacterium flaccumfaciens pv. flaccumfaciens) – 434,17

ІФА (Alfalfa mosaic virus (AMV), Arabis mosaic virus (ArMV), Tobacco ringspot virus (PBRSV)) – 3 * 434,17 = 1302,51

РАЗОМ:

з ПЛР – 1 984,56 грн.

з ІФ – 1 509,00 грн.

РАЗОМ:    929,95 грн.

РАЗОМ:   2 506,04 грн.

Прочитано 5477 разів