Інструменти доступності

Четвер, 22 лютого 2018 14:06

7 правил вдалих покупок

По – перше. Уникати місць несанкціонованої торгівлі та надання послуг.

 

Продукція, що реалізується в осередках несанкціонованої торгівлі, не підлягає ні ціновому регулюванню, ні контролю за якістю та безпечністю з боку контролюючих органів.

Отже, ні в якому разі не користуйтесь послугами фізичних осіб, які здійснюють торгівлю з рук у несанкціонованих місцях.

Це ж стосується і замовлення послуг (виконання робіт) у осіб без обов’язкової державної реєстрації та отриманні відповідних документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності (ліцензії, дозволів тощо).

 

По – друге. В усіх випадках купівлі товару, замовлення роботи чи послуги необхідно отримати письмове підтвердження цього факту.

 

Для товарів – достатньо товарного або касового чеку, який продавці зобов’язані видавати в день придбання товару і в якому зазначені найменування товару, його ціна, дата продажу та реквізити продавця.

Для послуг (робіт) – укладається договір та виписується розрахункова квитанція, в якій повинні бути відомості про:

  • виконавця робіт, його координати, реєстраційні дані;
  • термін початку та закінчення робіт;
  • ціну послуги (роботи) і порядок внесення плати;
  • гарантійний термін на послуги (роботи);
  • відповідальність сторін.

 

Якщо ж оформляється аванс (передплата) за товар, обов’язково оформляйте її письмово із зазначенням умов її повернення.

 

Якщо підприємець відмовляє вам у видачі товарного чеку, розрахункової квитанції тощо – відмовляйтесь від покупки чи замовлення послуги.

 

По – третє. Купуючи товари, особливо продукти харчування необхідно звернути увагу на наявність споживчого маркування, що мають містити інформацію про:

  • назву товару, найменування або відтворення знака для товарів і послуг, за якими вони реалізуються;
  • відомості про вміст шкідливих для здоров’я речовин, позначку про наявність або відсутність у складі продуктів харчування генетично модифікованих компонентів;
  • найменування, адресу та місцезнаходження виробника тощо.

 

Особливу увагу слід звернути на дату виготовлення, термін та умови реалізації, цілісність упаковки, наявність сторонніх запахів і ознак замокання.

У разі виникнення сумніву щодо якості та походження товару, вимагайте у продавця пред’явлення посвідчення про якість або інших документів, що підтверджують їх якість та безпеку.

 

Увага! Продавець(виробник) зобов’язаний надати споживачу необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про продукцію до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги) (п.1 ст.15 Закону України «Про захист прав споживачів»).

 

Відсутність на товарі маркування державною мовою та відповідних документів у продавця свідчить про те, що товар є неякісним та можливо навіть небезпечним для вживання.

 

По – четверте. Порядок відпускання та прийому споживачам придбаного товару.

 

Відпускання товарів проводиться в упакованому вигляді. Упаковка товарів повинна відповідати вимогам відповідних санітарних правил та забезпечувати збереження товарів.

Якщо пропонуються товар без упаковки, не погоджуйтесь на такий, оскільки відсутні будь – які гарантії щодо збереження його товарного вигляду та комплектності.

Доставка товарів споживачу оформляється замовленням – квитанцією або іншим документом та здійснюється у строк не пізніше 7 днів з моменту оформлення покупки, якщо інший строк не встановлено згідно з домовленістю сторін.

У разі виявлення невідповідності товарів умовам продажу (даним зазначеним у розрахунковому документі), некомплектних або товарів неналежної якості споживач може відмовитися від прийняття цих товарів. У цьому разі оформляється акт, у якому зазначаються причини відмови. На підставі акта суб’єкт господарювання повинен доставити споживачеві товар без недоліків або повернути вартість товарів та послуг.

 

Увага! У жодному разі не підписувати будь – яких документів про якість та комплектність доставленого товару, не перевіривши цього фактично.

 

По – п’яте. У разі, коли права споживача порушені, знати порядок пред’явлення вимог та строки їх задоволення.

 

Статтею 8 Закону України «Про захист прав споживачів» передбачено, що у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:

  • безоплатне усунення недоліків товару в розумний строк;
  • пропорційного зменшення ціни;
  • відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

 

Закон надає право споживачеві самостійно обирати, кому пред’явити претензії щодо якості товару та усунення виявлених недоліків.

Це, на вибір споживача, може бути або продавець товару, або його виробник, або підприємство, що задовольняє ці вимоги за місцезнаходженням споживача (як правило, авторизований сервісний центр, який зазначено у супровідній документації).

Вимоги про безоплатне усунення недоліків обов’язково пред’являється у письмовій формі.

Заява – претензія подається у двох примірниках. Один примірник повинен бути виданий покупцю з відміткою суб’єкта господарювання дати прийняття заяви, а саме: прізвища, ініціалів та посади працівника, який прийняв заяву, другий – залишається у продавця (виконавця).

У разі відмовлення у прийнятті заяви або наданні підтвердження в її отриманні (відмітку не роблять, але обіцяють розібратися), необхідно заяву направити на адресу продавця (виконавця) поштою, з повідомленням про вручення.

Нагадуємо, що доставка великогабаритних товарів, вагою понад п’ять кілограмів продавцю, виробнику або сервісному центру та їх повернення споживачеві здійснюється за рахунок продавця, виробника або того ж сервісного центру.

Не забувайте у письмовій формі вимагати від продавця видачу аналогічного товару з обмінного фонду магазину на час ремонту Вашого основного виробу (якщо товар віднесено до переліку товарів, з яких утворюється обмінний фонд).

 

Увага! При пред’явленні споживачем вимоги про безоплатне усунення недоліків товару вони повинні бути усуненні протягом чотирнадцяти днів з дати їх пред’явлення або за згодою сторін в інший строк.

 

За кожний день затримки виконання вимоги про надання товару аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) та за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (чотирнадцять днів) споживачеві виплачується неустойка відповідно до розмірів одного відсотку вартості товару.

 

Шосте. Приймаючи товар з ремонту – перевіряйте його справність, комплектність і цілісність одразу на місці.

 

Не поспішайте підписувати документи, не перевіривши справність товару. Якщо встановлено невідповідність товару або виникли будь – які інші дефекти не приймайте такий товар, вимагайте їх повного усунення.

 

Сьоме. У разі коли заяву про безоплатне усунення недоліків не було прийнято та/або розглянуто, не було надано відповідь або відповідь виявилася необґрунтованою та незаконною, - слід звернутися з письмовою скаргою на дії (бездіяльність) суб’єкта господарювання до Головного управління Держпродспоживслужби в Чернігівській області.

Прочитано 1070 разів

Адреса

14034, м. Чернігів,
пр. Грушевського Михайла, 180

Режим роботи

Понеділок-Четвер 8:00-17:00
П'ятниця 8:00-16:00
Обідня перерва 13:00-13:48

Контакти

(04622) 3-01-19
(0462) 678-613
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Портал працює в тестовому режимі (Якщо ви маєте зауваження або пропозиції, будь ласка, напишіть нам: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.)

Цілодобова гаряча лінія

044 364 77 80
050 230 04 28

Урядова гаряча лінія

1545


Подати електронне звернення громадян


Please publish modules in offcanvas position.

register
ГУ Держпродспоживслужби в Чернігівській області Офіційний портал