Інструменти доступності

Четвер, 01 серпня 2019 12:10

Про захист прав споживачів готельних послуг

Досить часто спори, пов’язані з на­данням туристичних послуг, до складу яких входить надання готельних пос­луг, зумовлені невиконанням або не­належним виконанням туроператором чи турагентом договору на туристичне обслуговування, зокрема щодо оплати послуг, належного інформування спо­живачів про умови надання послуг, заміни готелю, надання недостовірної інформації про послуги з готельного об­слуговування, порядку оплати готельно­го обслуговування.

Якість туристичних послуг має відповідати умовам договору на туристичне обслуговування, порядок і способи захисту порушених прав туристів визначаються Законом України "Про захист прав споживачів".

Порядок надання послуг з тимчасового розміщення  в готелях, пансіонатах, санаторіях, будинках відпочинку, туристичних базах, будинках реабілітації, хостелах, які знаходяться на території України, регламентується Правилами користування готелями й аналогічними засобами розміщення та надання готельних послуг, затверджених Наказом Державної туристичної адміністрації України від 16.03.2004 №19, а також ДСТУ 4269:2003 і  ДСТУ 4268:2003.

На якість обслуговування у готелях впливають такі чинники:

- матеріально-технічна база (повинна відповідати вимогам присвоєної готелю категорії);

- технологія обслуговування;

- високий професіоналізм і компетентність обслуговуючого персоналу.

У готелі споживачу зобов’язані надати необхідну, достовірну, доступну та своєчасну інформацію про готельні послуги. Інформація доводиться до відома споживача у доступній наочній формі і розміщується у приміщенні,  що призначене для оформлення розміщення споживача, у зручному  для  огляду  місці та повинна включати:

  • зазначення нормативних документів, вимогам яких повинні відповідати готельні послуги;
  • свідоцтво про присвоєння готелю відповідної категорії (якщо вона присвоєна);
  • ціну номера (місця в номері);
  • перелік основних  послуг,  що  входять у ціну номера (місця в номері);
  • перелік і ціну  додаткових  послуг,  що  надаються за окрему плату;
  • відомості про форму та порядок оплати послуг;
  • перелік категорій осіб, що мають право на отримання пільг, а також   перелік пільг, що надаються при наданні послуг у відповідності до законодавства;
  • відомості про   роботу  закладів  громадського харчування, торгівлі, зв'язку, побутового обслуговування та інших, що  розташовані в  готелі.  У  разі  їх  відсутності - дані про місцезнаходження та режим роботи найближчих до готелю підприємств харчування, зв'язку та побутового обслуговування;
  • відомості про органи, що здійснюють захист прав споживачів.

Адміністрація  готелю  повинна  забезпечити   громадянам надання таких безоплатних послуг: виклик невідкладної допомоги, користування медичною аптечкою, доставку у номер кореспонденції при її отриманні.

Основними обов’язками виконавця готельних послуг є:

  • надати номер для проживання у строк, визначений договором чи нормативно-правовими актами;
  • надати готельні послуги в повному обсязі;
  • надавати споживачу повну інформацію про послугу;
  • надавати послуги належної якості;
  • не надавати без споживача додаткові послуги;
  • не змінювати без згоди споживача ціну;
  • надати документ(и), що підтверджують оплату готельних послуг.

Основним обов’язком замовника є обов’язок у порядку та строки, визначені договором, оплатити готельні послуги.

У разі, якщо готель не надав заявлені послуги, за захистом порушених прав споживач може звернутися із заявою до Головного Управління Держпродспоживслужби на території якого суб’єкт господарювання здійснює господарську діяльність. Після отримання заяви, фахівці Управління захисту споживачів проведуть перевірку за фактами, викладеними у заяві споживача. У разі виявлення порушень, винні особи будуть притягнуті до відповідальності, а суб’єкту господарювання нададуть припис про припинення порушень прав споживача.

Слід пам’ятати, що споживач може використовувати такі способи самозахисту як: розірвання договору про надання готельних послуг, якщо готель в установлений термін не усунув недоліки; відмову від оплати додаткових послуг, наданих без його згоди; притримання оплати готельних послуг у випадку ненадання їх в повному обсязі тощо.

Гарного відпочинку!

 

Прочитано 2715 разів

Адреса

14034, м. Чернігів,
пр. Грушевського Михайла, 180

Режим роботи

Понеділок-Четвер 8:00-17:00
П'ятниця 8:00-16:00
Обідня перерва 13:00-13:48

Контакти

(04622) 3-01-19
(0462) 678-613
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Портал працює в тестовому режимі (Якщо ви маєте зауваження або пропозиції, будь ласка, напишіть нам: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.)

Цілодобова гаряча лінія

044 364 77 80
050 230 04 28

Урядова гаряча лінія

1545


Подати електронне звернення громадян


Please publish modules in offcanvas position.

register
ГУ Держпродспоживслужби в Чернігівській області Офіційний портал