ukende
Середа, 08 серпня 2018 15:22

Управління захисту споживачів звітувало про роботу за І півріччя 2018 року

Протягом І півріччя 2018 року Управлінням захисту споживачів   проведено 87 перевірок суб’єктів господарської діяльності щодо дотримання законодавства про захист прав споживачів, з них 28 планові перевірки, порушення виявлені в 37 підприємствах, що становить 42,5% від перевірених.

Протягом І півріччя 2018 року перевірено товарів (робіт, послуг) на загальну суму  1207,01 тис. грн., забраковано товарів (робіт, послуг) на загальну суму      96,657  тис. грн.

Так, протягом І півріччя 2018 року Головним управлінням Держпродспоживслужби в Чернігівській області перевірено:

  • 7 суб’єктів господарювання, які здійснюють торгівлю продовольчими товарами, у 6 підприємствах виявлено порушення чинного законодавства, що становить 85,7% від перевірених;
  • 42 суб’єкта господарювання, які здійснюють торгівлю непродовольчими товарами, на 25 підприємстві виявлено порушення чинного законодавства, що становить 59,5% від перевірених;
  • 38 суб’єктів господарювання сфери послуг, у 6 випадках встановлено порушення законодавства про захист прав споживачів.

Всього за І півріччя 2018 року виявлено 41 вид порушень, в тому числі: у 1 випадку відмова споживачу в реалізації його прав, установлених ч.1 ст.8 Закону України «Про захист прав споживачів», у 13 випадках – відсутність необхідної, доступної та своєчасної інформації; у 15 випадках – реалізація продукції без документів, що підтверджують якість та безпеку товарів (робіт, послуг) у 1 випадку – реалізація товару, строк придатності якого минув та у 11 випадках – інші порушення (неналежним чином оформлений куточок споживача, відсутність мірників на АЗС та інше).

Протягом І півріччя 2018 року досліджено 1007 рекламоносіїв, у тому числі 524 об'єктів зовнішньої реклами, 41 - внутрішньої реклами, 15 – на телебаченні та радіо, 395 - у друкованих засобах масової інформації, 32– на транспорті.

За результатами проведеного контролю заведено 42 справи:  41 - у сфері зовнішньої реклами, 1 – у друкованих ЗМІ. По деяких видах продукції: 12 справ - реклама тютюнових виробів та алкогольних напоїв, 2 справи - реклама лікарських засобів, 2 справи - реклама зброї та ін.

За результатами розгляду справ прийнято 100 рішень про накладення  штрафних санкцій на загальну суму 36,179 тис. грн., надано для виконання 25 вимог про усунення порушень законодавства про рекламу та 17 вимог про зупинення розповсюдження реклами.

Порушниками законодавства про рекламу у добровільному порядку сплачено 59 штрафну санкцію на суму 21,714 тис. грн.

Наразі, у судовому порядку стягується 2 рішення про накладення штрафів на загальну суму 5,3 тис. грн.

Також протягом І півріччя 2018 року до Управління захисту споживачів  звернулись 459 споживачів. З них письмово – 130, на особистому прийомі  прийнято та надано роз’яснень – 297 споживачам, з урядової «гарячої лінії» та з «гарячих ліній» ОДА – 30, надіслано повторно - 2.

Щодо якості продовольчих товарів та надання послуг у сфері ресторанного господарства звернулось 47 споживачів, щодо якості непродовольчих товарів – 235, щодо якості послуг – 176. Розглянуто 428 звернення. З них надано роз’яснень – 172, задоволено з розглянутих – 256, надіслано за належністю – 5, знаходиться на розгляді 26 звернень. За результатами розгляду звернень споживачам повернуто коштів на загальну суму 51,35 тис. грн.

За І півріччя 2018 року за результатами перевірок до 37 осіб застосовано адміністративні стягнення у вигляді штрафів на загальну суму 2,312 тис. грн., та до 17 суб’єктів господарювання застосовані адміністративно-господарські санкції на загальну суму 17,799 тис. грн.

Протягом І півріччя 2018 року відділом ринкового та метрологічного нагляду проведено 60 перевірок характеристик продукції. З 30 планових перевірок характеристик продукції порушення виявлено в 29 випадках.

Відділом проведено 30 позапланових перевірок, з яких:

- 6 проведених за ланцюгом постачання (у 5 випадках встановлено порушення);

- 14 перевірки характеристик продукції проведених за зверненнями споживачів відповідної продукції (за результатами 5 перевірок встановлені порушення);

- 6 перевірки стану виконання суб’єктом господарювання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів;

- 1 по дорученню Держпродспоживслужби за зверненням правоохоронних органів (представник ТОВ «Епіцентр К» до перевірки не допустив);

- 1 перевірка на підставі повідомлення Чернігівської ДФС про призупинення митного оформлення продукції (порушення виявлені).

Виявлено порушення законодавства у сфері ринкового нагляду при у 62 одиницях продукції, а саме: по 23 одиниць продукції, які підпадають під дію «Технічного регламенту безпечності іграшок», затвердженого постановою КМУ № 515 від 11.07.2013, «Технічного регламенту безпеки низьковольтного електричного обладнання», затвердженого постановою КМУ № 1067 від 16.12.2015 та «Технічного регламенту з електромагнітної сумісності обладнання», затвердженого постановою КМУ № 1077 від 16.12.2015, 11 одиниці продукції, яка підпадає під дію «Технічного регламенту мийних засобів», затверджених постановою КМУ № 717 від 20.08.2008 та 5 одиниці продукції, яка підпадає під дію «Технічного регламенту радіообладнання», затвердженого постановою КМУ № 355 від 24.05.2017.

Винесено 38 постанов про накладення штрафних санкцій на загальну суму 216,75 тис. грн., з них сплачено 145,35 тис. грн.

Прочитано 200 разів

ГУ Держпродспоживслужби в Чернігівській області Офіційний портал