У сучасних умовах будь-якому бізнесу потрібна реклама, адже реклама – це найякісніший спосіб впливу на масову аудиторію потенційних клієнтів. Сьогодні велика кількість реклами присвячена знижкам, акціям або розпродажам , оскільки вони є своєрідним інструментом із залучення нових покупців, збільшення рівня продажів, заохочення постійних клієнтів. Таким інструментом користуються практично всі суб’єкти господарювання, зацікавлені в ефективному збуті своєї продукції (товарів, робіт, послуг).
Суб’єктам господарювання при наданні знижок покупцям, проведенні різних акцій і розпродажів слід враховувати норми Закону України «Про захист прав споживачів».
Згідно з п. 4 ст. 15 цього Закону використання понять «знижки», «зменшена ціна» або будь-яких інших понять, аналогічних за значенням, дозволяється тільки в разі додержання наступних умов:
- якщо вони застосовуються до продукції, що реалізується безпосередньо суб’єктом господарювання;
- якщо вони застосовуються протягом певного та обмеженого періоду часу;
- якщо ціна продукції нижча, ніж її звичайна ціна.
Згідно з п. 5 ст. 15 цього Закону використання поняття «розпродажу» або будь-яких інших, аналогічних йому, дозволяється тільки за умови дотримання таких умов:
- якщо здійснюється розпродаж усіх товарів у межах певного місця або чітко визначеної групи товарів;
- якщо тривалість розпродажу обмежена в часі;
- якщо ціни товарів, що підлягають розпродажу, менше їх звичайної ціни.
Реклама про розпродаж повинна містити інформацію про місце, дату початку та закінчення знижок на продукцію, розпродаж, а також про співвідношення розміру знижки до попередньої ціни реалізації товару (п. 5 ст. 8 Закону «Про рекламу»).
Після публічного повідомлення (реклами) про початок проведення розпродажу, застосування знижок до споживачів повинна доводитися інформація про ціну продукції: «стару» (доакційну) і діючу (під час акції) (п. 6 ст. 15 Закону «Про захист прав споживачів»).
За недодержання встановлених вимог п. 7 ч. 1 ст. 23 Закону «Про захист прав споживачів» передбачає штрафні санкції в розмірі 30 % вартості партії товарів, виконаної роботи, наданої послуги, але не менше 5 неоподаткованих мінімумів.
Вдалих покупок!