П'ятниця, 05 липня 2019 09:17

«Споживач має право»: експертиза товару неналежної якості

Серед прав споживачів, що регламентуються Законом України «Про захист прав споживачів», є право на придбання безпечної та якісної продукції та послуг. На жаль, часто трапляється так, що споживач купує товар, який не відповідає заявленим  на маркуванні стандартам або технічним умовам,  або товар швидко втрачає свою якість. Товар неналежної якості може підлягати обміну протягом гарантійного строку, або покупець має право вимагати, щоб була проведена експертиза товару на наявність недоліків та факт фальсифікації.

 Експертиза  - це компетентне дослідження якісних показників та показників безпечності товарів (послуг) щодо їх відповідності нормам чинного законодавства, чинних нормативно-правових актів, вимогам нормативної та технічної документації, а також встановлення причин невідповідності об'єкта експертизи чинним вимогам.

Згідно з ч.4 ст. 17 Закону України «Про захист прав споживачів», якщо протягом гарантійного строку необхідно визначити причини втрати якості продукції, продавець (виконавець, виробник) зобов'язаний у триденний строк з дня одержання від споживача письмової згоди організувати проведення експертизи продукції. Експертиза проводиться за рахунок продавця (виконавця, виробника). За результатами проведення експертизи складається акт, який має юридичну силу.

Якщо у висновках експертизи буде встановлено, що недоліки виникли після передачі продукції споживачеві внаслідок порушення ним встановлених правил використання, зберігання чи транспортування або дій третіх осіб, вимоги споживача не підлягають задоволенню, а споживач зобов'язаний відшкодувати продавцю (виконавцю, підприємству, яке виконує його функції) витрати на проведення експертизи.

Якщо експертиза надасть висновок, що дефект підлягає усуненню, то споживач за своїм вибором має право вимагати від продавця зменшення ціни на товар, безкоштовного ремонту або відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

Якщо експертизою буде встановлено, що недолік в товарі не може бути усунутий, усунення цього недоліку потребує більше ніж 14 днів, або після усунення недоліку товар буде суттєво іншим, ніж передбачено супровідними документами, то Ви маєте право вимагати розірвання договору купівлі-продажу та повернення сплаченої за товар грошової суми, вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця.

Споживач та продавець (виконавець, виробник) мають право на оскарження висновків експертизи у судовому порядку.

Прочитано 216 разів

Адреса

14034, м. Чернігів,
вул. 1-го Травня, 180

Режим роботи

Понеділок-Четвер 8:00-17:00
П'ятниця 8:00-16:00
Обідня перерва 13:00-13:48

Контакти

(04622) 3-01-19
(0462) 678-613
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Цілодобова гаряча лінія

044 364 77 80
050 230 04 28

Урядова гаряча лінія

1545

Подати електронне звернення громадян


Введіть Вашу e-mail адресу:

Please publish modules in offcanvas position.

ГУ Держпродспоживслужби в Чернігівській області Офіційний портал