До Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Чернігівській області звертались споживачі, які потрапили в складні ситуації, коли грубо порушувались їх права при обслуговування в перукарських салонах. У зв’язку з цим надаємо наступні рекомендації.
Відповідно до Правил побутового обслуговування населення, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 1994 року № 313 споживачі мають право:
- На отримання повної, доступної та достовірної інформації про послуги і виконавця;
- На безпеку послуг для життя, здоров’я, майна та навколишнього середовища;
- На перевірку якості наданої їм послуги.
Для цього потрібно уважно ознайомитись з куточком споживача, в якому повинна знаходитися інформація:
-перелік послуг
-прейскурант цін
-витяг із Закону України «Про захист прав споживачів»
-номери телефонів органів виконавчої влади, що здійснюють захист прав споживачів
-книга скарг і пропозицій
Куточок споживача повинен розміщуватись на видному та доступному для споживачів місці.
На робочому місці виконавця послуг має розміщуватись табличка з його прізвищем.
Перукар зобов’язаний надати клієнту всю необхідну інформацію про якість косметично-парфумерних засобів і їх застосування, на вимогу споживача надати документи, що підтверджують якість та безпеку на ці чи інші препарати. При їх застосуванні перукар повинен провести тест на чутливість шкіри замовника та з’ясувати, чи є у нього протипоказання.
При розрахунку за дані перукарські послуги споживачу необхідно вимагати документ, що засвідчує факт надання послуги, але на жаль, споживачі цим нехтують і тоді при наданні неякісної послуги важко довести, що споживач отримав неякісну послугу саме у цьому салоні.
У таких випадках споживач має право звертатись до суду та вимагати відшкодування матеріальної та одночасно і моральної шкоди.