ukende

Питання та відповіді

В сервісний центр ми здали на ремонт планшет. Спочатку все міняли сроки передзвоніть пізніше і пізніше. Потім перестали дзвонити. Коли я звернулася в сервісний центр (прийшла) не по телефону мені сказали, що був такий менеджер, що міг і не подзвонити. Тепер вони шукають планшет і не можуть його знайти. Що мені робити далі. Власник сервісного центру кажуть хам і не знаю чи щось можна добитися.

Для захисту своїх прав Вам потрібно звернутись письмовою з заявою  на адресу суб’єкта господарювання (керівника сервісного центру). В заяві викласти суть порушеного Вами питання, зауваження, прохання чи вимоги та  підтвердити своє замовлення  з ремонту планшета відповідними документами: договір, заявка, квитанція, (додати до заяви копії цих документів – за наявності). На Вашу домашню адресу від суб’єкта господарювання повинна надійти обґрунтована відповідь не пізніше 14 календарних днів з моменту отримання від Вас листа.

Виробник (виконавець) зобов’язаний забезпечити технічне обслуговування та гарантійний ремонт (якщо товар гарантійний), а також її випуск і поставку для підприємств, що здійснюють технічне обслуговування та ремонт.

Якщо, товар дійсно буде  втрачений,  то  Ви маєте право звернутись за захистом своїх прав до суду у встановленому законодавством порядку, а  також до правоохоронних органів.

Купила тротуарну плитку, через пів року вона потріскалась. Звернулися до магазину через не мало зусиль вони погодилися повернути гроші, а плитку зірвати і забрати. Ті кошти що були потрачені на укладку, цемент і т.д. ніхто не поверне. Вони заберуть, а мені залишиться весь цемент на якій вона була вкладена і все сміття. На ті кошти що вони повернуть я куплю іншу плитку, але за роботу я тоді витратила 8 тис.грн. і тепер знову щоб покласти нову, треба платити. Як вчинити, що робити?

Відповідно до ст. 7 Закону України «Про відповідальність за шкоду, завдану внаслідок дефекту в продукції» зазначається, що за шкоду, завдану внаслідок дефекту в продукції, відповідає її виробник. Будь-яка особа, яка ввезла на митну територію України продукцію з метою її продажу, передання в найм (оренду), лізинг або розповсюдження в будь-якій іншій формі в ході провадження господарської діяльності, відповідно до цього Закону несе відповідальність як виробник. У разі коли виробник продукції не може бути встановлений, кожний її постачальник (продавець) відповідно до цього Закону несе відповідальність як виробник, якщо він протягом 30 днів не повідомить потерпілому найменування та місцезнаходження виробника або особи, яка поставила йому цю продукцію. Дія зазначеної норми поширюється також на продукцію, ввезену на митну територію України, якщо на ній не вказані найменування та місцезнаходження особи, зазначеної в частині другій цієї статті, навіть якщо на цій продукції вказано найменування її виробника. Для захисту своїх прав Вам потрібно звернутись з письмовою заявою  до виробника продукції. В заяві викласти суть порушеного  Вами питання, з наданням всіх підтверджуючих документів, які підтверджують завдану Вам шкоду.

Якщо Ваші вимоги будуть не задоволені, Ви також маєте право звернутись за захистом своїх прав до суду у встановленому законодавством порядку.

У Чернігові є компанія, що займається установкою і обслуговуванням домофонів, на жаль наш будинок обслуговується ними, причому багато років, я справно плачу абонплату, але натомість отримую тільки хамство на свою адресу, якщо ламається домофон ніхто на виклик не реагує поки особисто не прийдеш до них і не вислухаєш образи від їх співробітників, при будь-яких дзвінках до них відповідають неадекватні жінки які поводяться нахабно і свавільно, дозволяють собі на мене як клієнта кричати і грубіянити мені. Я намагався відключити домофон на що мені після того як я вислухав образи на свою адресу заявили, що немає вільних майстрів так як вони не можуть встигнути обслужити всіх, в результаті я примусово повинен їм і далі платити за те в чому не потребую і терпіти хамство і неадекватність їх співробітниць які відповідають на телефон.
Прошу Вас перевірити діяльність даної компанії, так як вони по суті примусово нав'язують свої послуги які залишають бажати кращого, притягнути до відповідальності співробітниць які відповідають за їх телефону і хамлять, і ображають клієнтів.

Відповідно до ст. 5 Закон України «Про звернення громадян»

Звернення адресуються органам державної влади і органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям незалежно від форми власності, об’єднанням громадян або посадовим особам, до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненнях питань.

Звернення може бути подано окремою особою (індивідуальне) або групою осіб (колективне).

Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).

У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

Звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, повертається заявнику з відповідними роз’ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження, крім випадків, передбачених частиною першою статті 7 цього Закону.

У зв’язку з вище викладеним, Вам необхідно прибути для написання заяви особисто або надіслати її на одну з зазначених адрес до Головного управління Держпродспоживслужби в Чернігівській області адреса: вул. 1 Травня, 180, м. Чернігів  або  вул. Коцюбинського, буд. 41а, м. Чернігів.

До заяви обов’язково  долучить всі наявні документи, які  підтверджують порушення Ваших прав як споживача.

У мене нещодавно відбулася така ситуація: мій чоловік купив дитячі підгузки не того розміру. Коли він прийшов у супермаркет, щоб обміняти на інші (упаковка була не пошкоджена), йому відмовили, пояснивши тим, що це товари для немовлят, і вони не підлягають обміну.

Перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню), затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 19 березня 1994 р. №172. http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/172-94-%D0%BF Відповідно до вказаного Переліку, не підлягають обміну (поверненню) товари для немовлят (пелюшки,  соски,  пляшечки для годування тощо). Разом з тим, законодавством на сьогодні не визначено якого віку дитину вважати немовлям, і, відповідно, законодавство не дає чіткої відповіді, які товари для немовлят вважати такими, що не підлягають обміну (поверненню). У цьому випадку можемо звернутись до питання вікової періодизації, яка прийнята в психології та педагогіці. Так, відповідно до вікової періодизації психолога В. Крутецького новонародженою дитина є до 10 днів; немовлям - до 1 року; 1-3 роки – це ранній дитячий вік; переддошкільний період - 3-5 років. У педагогіці Е. Еріксон виділив немовля як одну із стадій у розвитку людини - з моменту народження до одного року; з 1 до 3 років – це стадія раннього віку. І.П.Підласий запропонував педагогічну періодизацію, відповідно до якої  немовля  - 1-ий рік життя, перед-дошкільний вік  - від 1 до 3 pp. (Педагогіка (підручник). Зайченко І.B.). Отже, загальноприйнято вважати немовлям дитину до 1 року. Виходячи з наведеного вбачається, що не підлягають обміну (поверненню) товари для користування дитини до 1 року.

При заміні лінз у оптиці пошкодили оправу. Як поступити?

У Вашому випадку відповідно до ч. 3 ст. 10 Закону України «Про захист прав споживачів» від 12.05.1991 року (із змінами та доповненнями) http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1023-12 (Далі-Закон). Ви маєте право на свій вибір вимагати від представників оптики:

  1. безоплатного усунення недоліків у виконаній роботі (наданій послузі) у розумний строк;
  2. відповідного зменшення ціни виконаної роботи (наданої послуги);
  3. відшкодування завданих збитків з усуненням недоліків виконаної роботи (наданої послуги) своїми силами чи із залученням третьої особи.

Зазначені вимоги підлягають задоволенню у разі виявлення недоліків під час приймання виконаної роботи (наданої послуги) або під час її виконання (надання). П. 9 ст. 10 вказаного Закону http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1023-12  передбачає, що виконавець  зобов'язаний  протягом   місяця відшкодувати збитки, що виникли у зв'язку з втратою, псуванням чи пошкодженням речі, прийнятої ним від споживача для  виконання  робіт  (надання послуг).  Виконавець  не  звільняється від відповідальності,  якщо рівень його наукових  і  технічних  знань  не  дав  змоги  виявити особливі   властивості  речі,  прийнятої  ним  від  споживача  для виконання робіт (надання послуг). Таким чином, рекомендуємо Вам звернутись із письмовою скаргою, в якій ставити вимогу до оптики про відшкодування збитків, заподіяних псуванням речі, посилаючись на Закон України «Про захист прав споживачів». Крім того, Ви як споживач послуг, права якого порушено неналежною якістю послуг, маєте право звернутись із відповідною скаргою до органу захисту прав споживачів. Скаргу слід направляти також у письмовому вигляді.

Як захистити свої права споживача? В одному із супермаркетів я купила зубну пасту, а вдома побачила, що тюбик пошкоджений. Наступного дня я повернулась в супермаркет і хотіла товар поміняти, однак мені повідомили, що поміняти товар супермаркет не може, оскільки це не передбачено законодавством і зубна паста не відноситься до товарів, які підлягають обміну. Чи правильно мені відповіли у супермаркеті і як домогтись обміну неякісного товару?

Дії адміністрації супермаркету незаконні і не відповідають законодавству про захист прав споживачів. Відповідно до ч. 1 статті 6 Закону України «Про захист прав споживачів» від 12.05.1991 р. (із змінами і доповненнями) http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1023-12 (Далі-Закон) продавець зобов'язаний передати споживачеві продукцію належної якості, а також надати інформацію про цю продукцію. Стаття 8 Закону http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1023-12  передбачає, що продавець зобов'язаний прийняти товар неналежної якості у споживача і задовольнити його вимоги. За наявності товару вимога споживача про його заміну підлягає негайному задоволенню. Таким чином, представник адміністрації супермаркету зобов’язаний був одразу ж при зверненні поміняти Вам пасту на аналогічну якісну (звичайно, ж, при наявності чеку, який підтверджує факт купівлі товару у цьому закладі торгівлі). Перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню), затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 19 березня 1994 р. №172 http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/172-94-%D0%BF , і зубна паста у цьому переліку не вказана. Звертаємо увагу, що вказаний перелік визначає лише товари належної якості, які споживач не має права повернути, якщо вони з тих чи інших причин йому не підійшли. Товари ж неналежної якості підлягають безумовному обміну (поверненню) на вимогу споживача. В разі, якщо Ваші права споживача порушені, Ви можете поскаржитись на незаконні дії в орган захисту прав споживачів або ж до суду.

При купівлі телевізора в магазині мені оформили (350грн.) договір з магазином на 2 роки сервісного обслуговування. Згодом я дізнався, що на продукцію LG: рік гарантія, та 3 роки безкоштовного сервісного обслуговування. При купівлі телевізора мені цього не повідомили, можна сказати приховали повну інформацію про товар, щоб оформити договір. Можу я розірвати договір та вимагати повернення грошей?

Згідно зі ст.15 Закону України «Про захист прав споживачів» від 12.05.1991 р. (із змінами і доповненнями) http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1023-12  споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару. Ст. 688 Цивільного кодексу України http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/435-15/page12 (Далі-ЦК) в свою чергу вказує на те, що якщо продавець знав або міг знати про те, що переданий покупцеві товар не відповідає умовам договору купівлі-продажу, він не має права посилатися на те, що не одержав від покупця повідомлення про порушення умов договору, та на наслідки невиконання покупцем цього обов'язку. Згідно ст. 651 ЦК http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/435-15/page11 договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. Істотним порушенням, можна вважати недотримання продавцем ст. 18 Закону України «Про захист прав споживачів» http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1023-12 , де вказується про те, що умови договору є несправедливими, якщо всупереч принципу добросовісності його наслідком є істотний дисбаланс договірних прав та обов'язків на шкоду споживача. У випадку, якщо судом буде встановлено те, що продавець (магазин «Фокстрот») порушив норми закону, то на підставі ст. 611 ЦК http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/435-15/page10 у вас є право на відшкодування збитків та моральної шкоди. Також ви маєте право на відшкодування шкоди на підставі ст. 18 Закону України «Про захист прав споживачів». Отже, на підставі ст. 55 Конституції України http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%D0%B2%D1%80  ви можете звернутися до суду і вимагати розірвання договору та відшкодування збитків.

Я купила у магазині черевики місяць тому. На одному черевику почав розходитись шов. На квитанції написано про гарантію протягом 45 днів. Гарантія в мене ще не закінчилась. Звернулася у магазин, але мені відповіли, сказали, що це сталося від того, що неправильно підібрано розмір. Гроші не повернули. Що робити?

Згідно зі ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів» http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1023-12 у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків Ви маєте право на: пропорційне зменшення ціни; безоплатне усунення недоліків товару в розумний строк, а також відшкодування витрат на усунення недоліків товару. У вашому випадку ми пропонуємо такий алгоритм дій: вам потрібно звернутися з письмовою вимогою  до магазину де ви придбали взуття, про те, що ви хочете: зменшити ціну на товар, усунути недолік товару або ж відшкодувати витрати за усунення недоліку товару. З метою визначення причин втрати якості товару рекомендуємо вам також звернутись до продавця із заявою щодо проведення незалежної експертизи, згідно ч.4 ст.17 Закону України «Про захист прав споживачів» http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1023-12 щоб виявити природу появи дефекту – чи з вини виробника, чи через неправильну експлуатацію товару. Отримавши таку заяву, продавець протягом трьох днів зобов’язаний організувати проведення експертизи. У процесі експертизи складається висновок, який має юридичну силу. В разі вашої незгоди із висновками експертизи ви має право подати позов до суду з проханням проведення повторної незалежної експертизи. Також, ви має право бути присутнім під час експертизи. Повідомляємо вам також, що незалежну експертизу будуть проводити за кошти продавця, але якщо експертиза виявить, що це з вини неправильної експлуатації (тобто вашої вини), то вам потрібно буде повернути кошти за цю експертизу. Якщо експерт виявить, що у товарі виявлено істотний недолік, тобто виріб не можна відремонтувати, далі експлуатувати його за призначенням, ви маєте право на обмін  аналогічного товару чи повернення коштів.

Я купив в інтернет-магазині котел електричний PROTHERM 21K за 22200 грн. Даний котел було встановлено у мене в магазині щоб і споживачам і працівникам магазину було тепло, але в процесі експлуатації виявились недоліки в товарі. Я просив повернути товар, або щоб мені його обміняли, але у відповідь чув відмову.

Закон України «Про захист прав споживачів»(далі-Закон) регулює відносини між споживачами товарів, робіт і послуг та виробниками і продавцями товарів, виконавцями робіт і надавачами послуг різних форм власності, встановлює права споживачів, а також визначає механізм їх захисту та основи реалізації державної політики у сфері захисту прав споживачів. Відповідно до ст.1 цього Закону http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1023-12 споживач – це фізична особа, яка придбаває, замовляє, використовує або має намір придбавати чи замовити продукцію для особистих потреб, безпосередньо не пов’язаних з підприємницькою діяльністю або виконанням обов’язків найманого працівника. Враховуючи вище викладене, та те що Ви придбали продукцію для використання в підприємницькій діяльності дія Закону не розповсюджується на відносини, які виникли між Вами та інтернет-магазином. З порушеного Вами питання, рекомендуємо звернутись до суду.

Підкажіть будь ласка, я купила в ювелірному магазині чоловічу каблучку, але після того як я подарувала її чоловікові, вона не підійшла за розміром (маленька). Я зверталась до ювелірного магазину, щоб нам повернули гроші, але у відповідь чула тільки відмову.

Відповідно ч. 1 ст. 9 Закону України «Про захист прав споживачів» http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1023-12 Споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням. Споживач має право на обмін товару належної якості протягом 14 днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем. Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром. Але також згідно ч. 1 ст. 9 цього Закону Перелік товарів, що не підлягають обміну (поверненню) з підстав, зазначених у цій статті, затверджується Кабінетом Міністрів України.

Перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню), затверджений постановою  Кабінету Міністрів України від 19 березня 1994 р. №172. http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/172-94-%D0%BF Відповідно до вказаного Переліку, не підлягають обміну (поверненню) ювелірні вироби з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння. У Вашому випадку, Вам потрібно домовлятися із магазином.

Я замовила у підприємця поставити в кімнаті вікно. Замовила фірми REHAU. До мене прийшли ставити вікно, після того як поставили вікно, я звернула увагу, що вони його поставили криво. Я передзвонила до підприємця і сказала, що мені поставили вікно криво, на що він мені сказав, що сама стіна крива, і тому здається що воно криво, я попросила щоб переробили  мені. Пройшов місяць і мені ніхто, нічого не перероблює. Що мені робити?

Згідно ч.3 ст.10 Закону України «Про захист прав споживачів» http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1023-12 У разі виявлення недоліків у виконаній роботі споживач має право на свій вибір вимагати: 1) безоплатного усунення недоліків у виконаній роботі у розумний строк; 2) відповідного зменшення ціни виконаної роботи; 3) безоплатного виготовлення іншої речі з такого ж матеріалу і такої ж якості чи повторного виконання роботи; 4) відшкодування завданих йому збитків з усуненням недоліків виконаної роботи своїми силами чи із залученням третьої особи; 5) реалізації інших прав, що передбачені чинним законодавством на день укладення відповідного договору. Зазначені вимоги підлягають задоволенню у разі виявлення недоліків під час приймання виконаної роботи або під час її виконання, а в разі неможливості виявлення недоліків під час приймання виконаної роботи - протягом гарантійного чи іншого строку, встановленого договором, чи протягом двох років з дня прийняття виконаної роботи у разі відсутності гарантійного чи іншого строку, встановленого законодавством або договором. Отже Вам необхідно звернутись до суб’єкта господарювання з письмовою заявою, вимогою встановлену ч. 3 ст. 10 цього Закону та вказати недоліки, які були виявлені, та розумний строк для усунення недоліків (лист звернення можна вручити особисто суб’єкту господарювання, його представнику, або відправити на адресу суб’єкта господарювання рекомендованим листом). У разі невиконання Вашої вимоги, Ви маєте право звернутись за захистом своїх прав до Головного управління Держпродспоживслужби області або до суду.

Я замовила в інтернет-магазині павербанк. Він не відповідав опису і я усно домовилася з продавцем про повернення грошей. Згодом 20.03.2018 я відправила товар продавцеві (з моменту покупки пройшло 5 днів). 24.03.2018 продавець отримав відправлення. Я зателефонувала продавцеві і він сказав, що відправлення отримав, але там не було моєї заяви про повернення і ксерокопії мого паспорту. На наступний день я намагалася дозвонитися продавцеві, але не змогла. Сьогодні (26.03.2018) я подзвонила, слухавку зняли, але почали казати, що тільки отримали відправлення і їм потрібно оглянути товар і тільки тоді мені повернуть грошу. Мені здається вони тягнуть час і не хочуть повертати гроші адже з часу повернення товару пройшло багато часу. Прошу допоможіть повернути гроші!

Згідно ст. 9 Закону України «Про захист прав споживачів» http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1023-12 Споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням. Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем. Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром. Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж. Продавець зобов'язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача, який вимагає обміну товару. При розірванні договору купівлі-продажу розрахунки із споживачем провадяться виходячи з вартості товару на час його купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору - в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів. З моменту Вашого звернення строк щодо повернення кошів призупинився. Враховуючи те, що продавець отримав товар 24.03.2018, на повернення коштів дається 7 днів. Законодавством не встановлено, що Ви повинні при поверненні товару надсилати письмове звернення і копію паспорту. Але ми Вам рекомендуємо звернутися з письмовою вимогою  до інтернет-магазину де Ви придбали павербанк, про те, що Ви хочете отримати гроші за повернутий Вами товар. Якщо інтернет-магазин не відреагує на Вашу заяву, тоді звертайтеся до Головного управління Держпродспоживслужби в області, де саме здійснює господарську діяльність суб’єкт господарювання з письмовим зверненням, в якому необхідно надати інформацію про повну назву суб’єкта господарювання та адресу здійснення господарської діяльності, який порушив Ваші права споживача, а також надіслати копії документів, що підтверджують купівлю товару, та листа-претензію до суб’єкта господарювання (за наявності).

Якщо мені прийшов бракований товар від інтернет-магазину київського (гольф з діркою, а коли його приміряла він взагалі почав розриватися навіть не по шву ... очевидно просто бракована тканина) і магазин відмовляється його забирати. Кажуть: «Ви можете провести незалежну експертизу даного товару згідно Закону України« Про захист прав споживачів ». За результатами експертизи, якщо буде виявлений заводський брак, Вам будуть відшкодовані витрати на її проведення і повернені кошти за товар». Це правильно? Я можу звернутися до вас по допомогу? Або куди звертатися?

Згідно ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів» http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1023-12 у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків Ви маєте право на: пропорційне зменшення ціни; безоплатне усунення недоліків товару в розумний строк, а також відшкодування витрат на усунення недоліків товару. У Вашому випадку ми пропонуємо такий алгоритм дій: Вам потрібно звернутися з письмовою вимогою  до інтернет-магазину де Ви придбали гольф, про те, що Ви хочете: зменшити ціну на товар, усунути недолік товару або ж відшкодувати витрати за усунення недоліку товару. З метою визначення причин втрати якості товару рекомендуємо Вам також звернутись до продавця із заявою щодо проведення незалежної експертизи,згідно ч.4 ст.17 Закону України «Про захист прав споживачів» http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1023-12 щоб виявити природу появи дефекту – чи з вини виробника, чи через неправильну експлуатацію товару. Отримавши таку заяву, продавець протягом трьох днів зобов’язаний організувати проведення експертизи. У процесі експертизи складається висновок, який має юридичну силу. В разі вашої незгоди із висновками експертизи ви має право подати позов до суду з проханням проведення повторної незалежної експертизи. Також, ви має право бути присутнім під час експертизи. Повідомляємо вам також, що незалежну експертизу будуть проводити за кошти продавця, але якщо експертиза виявить, що це з вини неправильної експлуатації (тобто вашої вини), то вам потрібно буде повернути кошти за цю експертизу. Якщо експерт виявить, що у товарі виявлено істотний недолік, тобто виріб не можна відремонтувати, далі експлуатувати його за призначенням, ви маєте право на обмін  аналогічного товару чи повернення коштів. Якщо інтернет-магазин не відреагує на Вашу заяву, тоді звертайтеся до Головного управління Держпродспоживслужби в області, де саме здійснює господарську діяльність суб’єкт господарювання з письмовим зверненням, в якому необхідно надати інформацію про повну назву суб’єкта господарювання та адресу здійснення господарської діяльності, який порушив Ваші права споживача, а також надіслати копії документів, що підтверджують купівлю товару, та листа-претензію до суб’єкта господарювання (за наявності), згідно ст. 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/877-16/page2.

Придбала мобільний телефон в магазині АЛЛО м.Чернігів, виявила недоліки під час спілкування. Повернула товар на 13 день. Прийняли, відправили до сервісного центру, поміняли плату. Забрала телефон - проблема залишилася. Три рази зверталася до магазину, приймають, ремонтують, повертають з проблемою. Що можна зробити, щоб повернути кошти, або новий телефон?

Згідно ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів» http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1023-12 у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків Ви маєте право на: пропорційне зменшення ціни; безоплатне усунення недоліків товару в розумний строк, а також відшкодування витрат на усунення недоліків товару. У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов’язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника: розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми; вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар. Істотний недолік – це недолік, який робить неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення, виник з вини виробника (продавця, виконавця), після його усунення проявляється знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділений хоча б однією із зазначених ознак: він взагалі не може бути усунутий; його усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів; він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором. У Вашому випадку ми пропонуємо такий алгоритм дій: Вам потрібно звернутися з письмовою вимогою  до магазину АЛЛО, де Ви придбали телефон, про те, що Ви хочете: розірвати договір та повернути сплачені за товар гроші; вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар. З метою визначення причин втрати якості товару та наявності в товарі істотного недоліку, рекомендуємо Вам також звернутись до продавця із заявою щодо проведення незалежної експертизи,згідно ч.4 ст.17 Закону України «Про захист прав споживачів» http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1023-12 щоб виявити природу появи дефекту – чи з вини виробника, чи через неправильну експлуатацію товару. Отримавши таку заяву, продавець протягом трьох днів зобов’язаний організувати проведення експертизи. У процесі експертизи складається висновок, який має юридичну силу. В разі Вашої незгоди із висновками експертизи Ви має право подати позов до суду з проханням проведення повторної незалежної експертизи. Також, Ви має право бути присутнім під час експертизи. Повідомляємо Вам також, що незалежну експертизу будуть проводити за кошти продавця, але якщо експертиза виявить, що ці недоліки в товарі виникли при неправильній експлуатації товару (тобто Вашої вини), то Вам потрібно буде повернути кошти за цю експертизу. Якщо експерт виявить, що у товарі виявлено істотний недолік, тобто виріб не можна відремонтувати, далі експлуатувати його за призначенням, Ви маєте право на обмін  аналогічного товару чи повернення коштів. Якщо магазин АЛЛО не відреагує на Вашу заяву, тоді звертайтеся до Головного управління Держпродспоживслужби в Чернігівській області з письмовим зверненням, в якому необхідно надати інформацію про повну назву суб’єкта господарювання та адресу здійснення господарської діяльності, який порушив Ваші права споживача, а також надіслати копії документів, що підтверджують купівлю товару, та листа-претензію до суб’єкта господарювання (за наявності), висновки з сервісного центру(про ремонт телефону).

2017 року мною було сплачено КП "Чернігівводоканал" за використання 47 куб.метрів холодної води, проте фактично я використала лише 35 куб.метрів холодної води. КП "Чернігівводоканал" відмовляється провести перерахунок сплачених мною в 2017 році коштів і повторно нараховує мені плату за сплачені раніше 12 куб.метрів холодної води, хоча гроші на моєму рахунку вже є. Непорозуміння виникло після повірки водолічильника. Відмову про перерахунок пояснюють тим, що не можна було сплачувати наперед. Проте я не знаю жодного закону, який забороняє вносити кошти наперед, адже я не маю пільг і державної субсидії, тому для мене не встановлено норм споживання. Підкажіть, будь ласка, як не втратити свої гроші, адже мене хочуть обікрасти через те, що я вчасно сплачувала за надані послуги, а карають за те, що сплачувала більше, ніж використовувала, хоча робила це для того, щоб не утворювалася заборгованість.

Відповідно до ст. 5 Закон України «Про звернення громадян»

Звернення адресуються органам державної влади і органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям незалежно від форми власності, об’єднанням громадян або посадовим особам, до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненнях питань.

Звернення може бути подано окремою особою (індивідуальне) або групою осіб (колективне).

Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).

У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

Звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, повертається заявнику з відповідними роз’ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження, крім випадків, передбачених частиною першою статті 7 цього Закону.

У зв’язку з вище викладеним, Вам необхідно прибути для написання заяви особисто або надіслати її на одну з зазначених адрес до Головного управління Держпродспоживслужби в Чернігівській області адреса: вул. 1 Травня, 180, м. Чернігів  або  вул. Коцюбинського, буд. 41а, м. Чернігів.

До заяви обов’язково  долучіть всі наявні документи, які  підтверджують порушення Ваших прав як споживача.

Придбали пару взуття в місцевому магазині. В зазначений законом термін - 14 днів вирішили повернути заказ, належної якості, який не був у користуванні, повертаємо з особистих причин.  В магазині відмовились повертати ПОВНУ вартість товару, аргументуючи це тим, що з них стягується якась комісія у розмірі 2% за повернення грошей. Також гроші одразу повернути ВІДМОВЛЯЮТЬСЯ, аргументуючи це тим, що споживач утримував товар протягом 11 днів, тоді і продавець не буде протягом 11 днів повертати гроші. Скажіть будь-ласка, на яку статтю закону України треба посилатися, щоб отримати свої  гроші в повному обсязі?

Відповідно до ч.1 ст. 9 Закону України «Про захист прав споживачів» http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1023-12 (далі-Закон), споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням. Споживач має право на обмін товару належної якості протягом 14 днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем. Відповідно до ч.3 ст.9 цього Закону при розірванні договору купівлі-продажу розрахунки із споживачем провадяться виходячи з вартості товару на час його купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору – в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів. Також, відповідно до п.16 Постанови Кабінету Міністрів України № 833 від 15.06.2006р. «Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів» працівники суб'єкта господарювання зобов'язані забезпечити реалізацію прав споживачів, визначених Законом України "Про захист прав споживачів", виконувати ці правила та вимоги  інших нормативно-правових актів,  що регулюють торговельну діяльність. У Вашому випадку рекомендуємо Вам звернутись з письмовою заявою до магазину «Rieker», в якій потрібно зазначити Вашу вимогу про розірвання договору та повернути сплачені за товар гроші. Якщо магазин «Rieker» протягом семи днів з моменту звернення не відреагує на Вашу заяву, тоді звертайтеся до Головного управління Держпродспоживслужби в Чернігівській області (адреса: вул.1-го Травня,180, м.Чернігів) з письмовим зверненням, в якому необхідно надати інформацію про повну назву суб’єкта господарювання та адресу його здійснення господарської діяльності, який порушив Ваші права споживача, а також надіслати копії документів, що підтверджують купівлю товару, та листа-претензію до суб’єкта господарювання (за наявності).

Прочитано 532 разів

ГУ Держпродспоживслужби в Чернігівській області Офіційний портал