ukende

Якщо ваші права порушено

Щодо обов’язку продавців видавати розрахункові документи встановленої форми при реалізації побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту

Згідно з ч.11 ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів», у разі виявлення недоліків у товарі, вимоги споживача щодо технічно складних побутових товарів розглядаються після пред’явлення споживачем розрахункового документа, передбаченого Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу. Звертаємо увагу споживачів на необхідність вимагати від продавця (суб’єкта господарювання) видачі розрахункового документу встановленої форми при купівлі технічно складних побутових товарів.

Форма і зміст розрахункових документів, які повинні видаватися при здійсненні розрахунків суб’єктами господарювання для підтвердження факту продажу (повернення) товарів, регулюються Положенням про форму та зміст розрахункових документів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13, зареєстрованим в Мін’юсті 11.02.2016 за № 220/28350.

Статтею 9 Закону України «Про захист прав споживачів» встановлено, що обмін товару належної якості проводиться, якщо він не використовувався і збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про захист прав споживачів», технічно складні побутові непродовольчі товари широкого вжитку (прилади, машини, устаткування та інші), які складаються з вузлів, блоків, комплектуючих виробів, відповідають вимогам нормативних документів, мають технічні характеристики, супроводжуються експлуатаційними документами і на які встановлено гарантійний строк.

Перелік груп технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування реєстраторів розрахункових операцій, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 16.03.2017 № 231.

Ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» встановлює, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, зобов’язані, зокрема, видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи замовлення, оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов’язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.

До уваги споживачів! Будьте пильними при придбанні ювелірних виробів!

У зв’язку з оприлюдненням інформації щодо появи відбитків пробірного клейма ДНР на ювелірних та побутових виробах з дорогоцінних металів та можливої реалізації даної продукції на споживчому ринку Держпродспоживслужба підготувала роз’яснення для споживачів.

Насамперед наголошуємо, що реалізація даної продукції є незаконною.

Торгівля ювелірними виробами без відтисків державного пробірного клейма України або документів, що підтверджують їх якість забороняється. Суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність згідно із законодавством за торгівлю на території України ювелірними та побутовими виробами з дорогоцінних металів, які не мають відбитка державного пробірного клейма або мають відбиток підробленого державного пробірного клейма.

Державне пробірне клеймо – знак установленого єдиного зразка, що засвідчує цінність виробів із дорогоцінних металів. Опис державного пробірного клейма та його форма затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.

Тож, у разі придбання такої продукції звертайтеся до Держпродспоживслужби із скаргою.

Зразок скарги - за посиланням.

У тексті скарги необхідно вказати найменування та місцезнаходження суб’єкта господарювання. Без зазначення цієї інформації неможливо здійснити перевірку. Ця інформація є у фіскальному чеку й у книзі скарг та пропозицій, що міститься у куточку споживача закладу та має бути надана на вимогу споживача.

Держпродспоживслужбою будуть вживатися вичерпні заходи по недопущенню подальшої реалізації даної продукції на споживчому ринку.

Що робити, якщо вас обкурюють? Пишіть скаргу до Держпродспоживслужби!

Курити в закладах ресторанного господарства в Україні заборонено. Відповідне законодавче обмеження почало діяти ще в грудні 2012 р.

За цей час не курити у приміщеннях стало соціальною нормою, яка позитивно сприймається у суспільстві.

За результатами всеукраїнського громадського моніторингу кафе, барів і ресторанів 2015 р. щодо виконання закону про повну заборону куріння в приміщеннях та на робочих місцях 84% відвіданих кафе, барів та ресторанів є вільними від тютюнового диму й повністю дотримуються законодавства. Моніторинг проводила коаліція «За вільну від тютюнового диму Україну» в 17 містах України й перевірила 753 закладів ресторанного бізнесу наприкінці 2015 р.

Стан виконання «бездимного» законодавства в Києві на найнижчому рівні. Тут зафіксовано майже 30% порушень закону, а минулого року цей показник складав 24%. У той же час у Житомирі та Івано-Франківську порушень взагалі не виявили.

Дієвим способом захисту споживчих прав є написання скарг на заклади-порушники до Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.

Отже, щоб захистити своє право на чисте повітря, пропонуємо таку схему дій.

По-перше, вимагайте книгу скарг і запишіть свою пропозицію або скаргу на те, що у приміщенні курять. Книга скарг є офіційним документом, але вона не є підставою для накладання штрафу. Через книгу скарг можна домогтися спілкування з адміністрацією.

По-друге, напишіть скаргу у Держпродспоживслужбу.

Нещодавно було надано можливість споживачам подавати скарги в електронному форматі, і скарга, надіслана з комп’ютера або мобільного, має таку ж юридичну силу, як і паперовий документ. Це нововведення значно полегшує комунікацію споживачів, клієнтів і контролюючих органів. Тобто звернутися до контролюючих органів зі скаргою можна такими шляхами:

  • надіслати скаргу на електронну адресу Держпродспоживслужби Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.;
  • надіслати скаргу поштою на адресу:  14034, м.Чернігів, вул. 1-го Травня, 180.

У тексті скарги необхідно вказати юридичну особу, юридичну та фактичну адресу суб’єкта господарювання. Без зазначення цієї інформації Вашу скаргу не задовольнять. Ця інформація є у фіскальному чеку й у книзі скарг та пропозицій, що міститься у куточку споживача закладу та має бути надана на вимогу клієнта.

Вас ошукали у магазині? Найчастіші порушення (матеріали партнерів)

Що робити споживачу, якщо ціни на ціннику і в чекові не співпадають?

Пам’ятка для споживачів, які мають намір скористуватися послугами інтернет-магазину

Пам’ятка для споживачів (якщо ваші права порушено)

Зразок скарги про порушення прав споживача

Зразок скарги про порушення прав споживачів (у частині мови)

Зразок скарги споживача (у випадку відмови провести розрахунок банківською карткою)

Пам’ятка споживача: Як діяти покупцю, який випадково розбив чи пошкодив товар у магазині?

ГУ Держпродспоживслужби в Чернігівській області Офіційний портал